پایه

مقایسه آینه و کنسول با ویترین

مقایسه آینه و کنسول با ویترین

ویترین‌ها از قدیم‌الایام یکی از لوازم ثابت در دکوراسیون‌ها بوده‌اند. همه‌ی ما در منزل‌های مختلف، ویترین‌هایی که پر از اشیای خاص هستند را به یاد داریم. همین امروز نیز بسیاری از افراد از ویترین‌ها برای دکوراسیون خود استفاده می‌کنند. با این حال آینه و کنسول نیز یکی از وسایلی است که در منزل‌ها استفاده می‌شود. آینه و کنسول نیز یک ست کاربردی و رایج برای استفاده در دکوراسیون منزل و هم چنین نظم دهی به وسایل است.بسیاری از افراد بین آینه و کنسول و ویترین، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنند. با توجه به این که زیاد بودن وسایل در منزل زیبایی ندارد و باعث شلوغی می‌شود، این کار منطقی است. علاوه بر این آپارتمان‌های امروزی به حد کافی جا ندارند. به همین علت در این مطلب به مقایسه بین آینه و کنسول با ویترین می‌پردازیم تا بتوانیم بر اساس ویژگی‌های هر یک، بهترین گزینه را انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

آینه و کنسول و ویژگی‌های آن

 کنسول در واقع شامل چند کشوی روی هم است که وسایل مختلف می‌توانند در آن‌ها قرار بگیرند. در ادامه یک آینه روی این کشوها قرار می‌گیرد که با آن‌ها تناسب دارد. این ابزارها معمولاً در کنار در ورودی و یا اتاق خواب قرار می‌گیرند. با استفاده از آن‌ها می‌توان یک نقطه کانونی در اتاق یا پذیرایی به وجود آورد. باید بدانید که آینه علاوه بر این که برای دیدن ظاهر افراد و مرتب کردن ظاهر کاربرد دارد، فضا را روشن‌تر می‌کند. آینه‌ها با انعکاس نور باعث می‌شوند که فضایی که در آن هستند روشن‌تر و نورانی‌تر شود. از طرف دیگر آینه‌ها فضای اتاق را بزرگ‌تر جلوه می‌دهند و باعث دلباز شدن فضا می‌شوند. آینه‌ها همچنین می‌توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضاها استفاده شوند و زیبایی و شکوه را به آنها اضافه کنند. آینه‌ها در انواع و اشکال مختلفی موجود هستند و می‌توانند به راحتی با هر نوع دکوراسیون داخلی متناسب شوند.

ویترین و ویژگی‌های آن

ویترین‌ها می‌توانند از جنس چوب، ام دی اف و… باشند. ویترین معمولاً بخشی از مبلمان محسوب می‌شود و در کنار آن به کار می‌رود. این قطعه مبلمان به دلیل طراحی زیبا و شکیلش می‌تواند به دکوراسیون داخلی محل‌های مختلف زیبایی و جلوه‌ای خاصی ببخشد. همچنین ویترین‌ها می‌توانند به عنوان یک ابزار ارتباطی بین فروشنده و خریدار نیز عمل کنند؛ زیرا مشتریان می‌توانند از نزدیک محصولات را ببینند و انتخاب کنند. این قطعه مبلمان همچنین به فروشندگان کمک می‌کند تا محصولات خود را بهتر به مشتریانشان نشان دهند و به راحتی باعث افزایش فروش شوند. در مواقعی هم می‌توان از ویترین‌ها به عنوان یک وسیله‌ی نگهداری و نمایش اشیای گران‌بها و ارزشمند استفاده کرد. از این رو، ویترین‌ها یک قطعه مبلمان چندمنظوره و کاربردی به حساب می‌آیند.

مقایسه ویترین و آینه کنسول

کنسول و ویترین هر دو نقش مهمی در نگهداری و نمایش اشیا دارند. ویترین‌ها معمولاً برای نمایش اشیا چون ظرف‌های بلوری و شیشه‌ها، چینی‌ها و دیگر اشیا ظریف استفاده می‌شوند. آن‌ها در کنار مبلمان قرار می‌گیرند و فضای کمی را بین مبلمان اشغال می‌کنند. آنها می‌توانند در فضاهای کوچک نصب شوند و به عنوان یک قطعه دکوراتیو و پرکاربرد عمل می‌کنند. از طرف دیگر، کنسول‌ها بیشتر برای نگهداری اشیا و نه نمایش آن‌ها استفاده می‌شوند. کشوهای این کنسول‌ها برای نگهداری لوازم ریز که نیاز داریم دم دست داشته باشیم به کار می‌روند. هم چنین آینه نیز روی کنسول قرار می‌گیرند و علاوه بر کاربرد مرتب سازی ظاهر و دیدن افراد، در روشنایی منزل کاربرد دارد. آینه و کنسول در کنار درب و یا در یک نقطه کانونی قرار می‌گیرد.تفاوت دیگر آینه کنسول و ویترین این است که ویترین معمولاً در دکوراسیون‌های سلطنتی و یا لوکس به کار می‌رود. البته ویترین‌های ساده‌تر که برای دکوراسیون‌های ساده مناسب هستند نیز وجود دارند. با این حال به صورت کلی، ویترین‌ها برای طراحی دکورهای شلوغ‌تر به کار می‌روند. از طرف دیگر آینه و کنسول معمولاً برای دکوراسیون‌های مینیمال و خلوت‌تر به کار می‌روند. با توجه به این که نمایش ظرف و وسایلی از این دست در ویترین تا حدی به اصطلاح از مد افتاده و قدیمی شده است، از ویترین‌ها نیز برای نمایش گل و یا کتاب بیشتر استفاده می‌شود.

بین آینه و کنسول و ویترین کدام یک را انتخاب کنیم؟

حال که با ماهیت آینه کنسول و ویترین آشنا شدید، احتمالاً می‌خواهید بدانید که بهتر است از کدام یک از این لوازم استفاده کنید؟ در واقع برای این تصمیم گیری نیاز دارید ابتدا مشخص کنید که چه هدفی از خرید این لوازم دارید؟ اگر می‌خواهید یک آینه برای دیدن خود داشته باشید و یا از کشوها برای نگهداری لوازم استفاده کنید، کنسول و آینه انتخاب بهتری است. اگر قصد دارید برخی از لوازم دکوری خود را در پذیرایی به نمایش بگذارید و یک قفسه مناسب ست با مبلمان داشته باشید، از ویترین استفاده کنید.در گام بعدی باید به سبک دکوراسیونی که در نظر دارید توجه کنید. هر دکوراسیونی اعم از مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک نیاز به لوازم مختص به خود دارد. در قدم بعدی هم به میزان فضایی که در دسترس دارید، توجه کنید و کنسول یا ویترین را انتخاب کنید.  در انتها بسته به محلی که برای قرار دادن کنسول یا ویترین در نظر گرفته‌اید، انتخاب خود را انجام بدهید.

جمع بندی

در این مقاله در مورد مقایسه آینه کنسول و ویترین صحبت کردیم. ویترین‌ها و آینه و کنسول‌ها هر دو از لوازم دکوراسیون داخلی هستند و هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. ویترین‌ها برای نمایش اشیا و در دکوراسیون‌های شلوغ‌تر استفاده می‌شوند، در حالی که آینه و کنسول‌ها برای دیدن و مرتب کردن ظاهر و نظم دهی به وسایل منزل استفاده می‌شوند. آینه کنسول معمولاً برای دکوراسیون‌های مدرن‌تر استفاده می‌شوند. آینه‌ها باعث روشنایی بیشتر و بازتر دیده شدن فضا می‌شوند. در وهله بعدی مکان قرار گرفتن ویترین بین مبلمان است و آینه کنسول در نزدیکی درب ورودی و یا نقطه کانونی استفاده می‌شود.انتخاب بین آینه و کنسول و ویترین بسته به هدف و سبک دکوراسیون مورد نظر و همچنین فضای موجود در منزل است. شما می‌توانید با استفاده از مطالب این مقاله، ویژگی‌های مدنظر خود و کارکردهایی که انتظار دارید را در نظر بگیرید و سپس وسیله مدنظر را انتخاب و خرید خود را نهایی بفرمایید. امیدواریم خریدی لذت‌بخش و کاربردی را تجربه بفرمایید.    

برای دیدن نمونه کنسول در دکووا لطفا به لینک جاکفشی کنسولی مدل sd016  مراجعه نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *