پایه

چند ایده برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

طراحی-دیوار-پشت-تلویزیون-دکووا

دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون یکی از اجزای مهم هر خانه ای است که می تواند به نقطه کانونی جذاب اتاق نشیمن شما تبدیل شود.نمی توان انکار کرد که تلویزیون مرکز توجه اتاق نشیمن نیست مخصوصا در خانواده های ایرانی . همانطور که برای سرگرمی در اطراف صفحه نمایش خود جمع می شویم، ضروری است که جذابیت فضای اطراف تلویزیون خود را در نظر بگیریم. با کمی خلاقیت و کمترین هزینه می توانید این منطقه اغلب نادیده گرفته شده را به یک فضای خیره کننده تبدیل کنید.

علاوه بر دکوراسیون تجربه تماشای شما را نیز بهبود می بخشد. همچنین، برای بهترین استفاده از فضای خود با ما همراه باشید تا متناسب با سلیقه خودتان یکی از طرح های موجود را برای طراحی دیوار پشت تلویزیون انتخاب کنید در این مقاله چند راه حل خلاقانه برای شما پیشنهاد داده ایم…

طراحی با قاب عکس در دیوار پشت تلوریون

برای داشتن یک تابلو هنری، سعی کنید از قاب عکس‌ها یا طراحی زیبا با اندازه‌های مختلف به عنوان دکور دیوار تلویزیون استفاده کنید. این باعث می‌شود که رنگ و ابعاد به دیوار اضافه شود، که اگر می‌خواهید تلویزیون خود را کمتر به چشم بیاورید، راه‌حلی عالی است.این ایده در فضاهایی که تلویزیون بر روی یک دیوار بزرگ قرار دارد و فضای زیادی برای ایجاد یک صفحه نمایش وجود دارد، ایده بسیار خوبی است. دقت داشته باشید که این تصاویر جلب توجه کننده نباشد بهتر است. پس دور عکس های خانوادگی و منظره های زیبا را خط بکشید و سراغ تصاویر سیاه و سفید یا عکس های ساده و خنثی بروید.

 

دیزاین-دیوار-پشت-تلویزیون

 

با گل و گلدان طراحی کنید

با گنجاندن عناصر طبیعی در دکوراسیون دیوار خود، آرامش طبیعت را به خانه تان بیاورید. در این ایده میتوانید شلف های چوبی  پشت و کناره های  تلویزیون نصب کنید. این را با گیاهان آویزان در گلدان ها تزئین کنید و یک باغ افقی کوچک ایجاد کنید تلویزیون و میز آن و شلف ها، عنصرهای افقی فضا هستند. پس حتما مثل نشیمن زیر؛ روی آن ها عناصر عمودی بچینید تا در فضا تعادل ایجاد شود.

کنار هم قرار گرفتن تکنولوژی و طبیعت، تعادل و هماهنگی را در فضای زندگی شما به ارمغان می آورد نه‌ تنها بسیار چشم‌نواز است، بلکه به تغییر روحیۀ شما هم کمک فراوانی می کند.

به خاطر داشته باشید که برای اطمینان از ماندگاری این ایده دکور با طراوت، گیاهانی را انتخاب کنید که نگهداری کمی دارند.

 

دیزاین-دیوار-پشت-تلویزیون

استفاده از آینه ها برای دکور دیوار پشت تلوزیون

اگر به دنبال فضایی مدرن و لوکس هستید، از آینه به عنوان دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون استفاده کنید. قاب های آینه ای یا کاشی های آینه ای می توانند احساس فضا را تقویت کنند و اتاق شما را بزرگتر و جذاب تر نشان دهند. علاوه بر این، آینه ها نور را منعکس می کنند و روشنایی کلی اتاق را افزایش می دهند. برای نمایش بصری جذاب، اشکال و اندازه‌های مختلف را آزمایش کنید. اگر نگران دکوراسیونی هستید که فضا را تنگ می‌کند و یا اتاق نشیمن شما کوچک است، به شما پیشنهاد میکنیم دیوار آینه‌ای را انتخاب کنید.

 

دکووا-طراحی-با-اینه    

طراحی مینیمال دیوار پشت تلویزیون

اگر می‌پرسید چگونه دیوار پشت تلویزیون خود را تزئین کنید و در عین حال سادگی آن را حفظ کنید با انتخاب یک رویکرد ساده و در عین حال تاثیرگذار برای دکوراسیون دیوار پشت تلویزیون، طراحی های مینیمال بهترین انتخاب است. یک اثر هنری تک و بزرگ یا یک مجسمه انتزاعی را انتخاب کنید که پالت رنگ اتاق را تکمیل کند. این انتخاب یک طراحی بسیار ساده را ارائه می‌کند و به تلویزیون شما و قطعه انتخابی این اجازه را می‌دهد تا به طور هماهنگ کنارهم قرار بگیرند.می توانید قالب‌گیری دیواری با گچ را هم انتخاب کنید. این کار بدون افزودن رنگ اضافی به دیوار شما ابعاد می بخشد. قالب گیری با گچ روشی عالی برای آرایش هر دیواری است و قرار دادن آن در پشت تلویزیون، آن را به بخشی از نقطه کانونی شما تبدیل می کند.

 

دیزاین-مینیمال-دکووا

استفاده از کاغذ دیواری برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

از کاغذ دیواری به عنوان پس زمینه تلویزیون استفاده کنید این تغییر مقرون ‌به ‌صرفه میباشد و طراحی آن زمان زیادی نمی‌برد. قرار دادن کاغذ دیواری روی دیوار پشت تلویزیون راهی عالی برای ایجاد یک دیوار برجسته است و انتخاب یک طرح روشن توجه را به آن قسمت جلب می کند. اگر نمی خواهید به این فکر کنید که چگونه دیوار پشت تلویزیون خود را خلاقانه تزئین کنید، یا استعداد هنری برای تزئین آن را ندارید، از کاغذ دیواری استفاده کنید. این یکنواختی دیوار را از بین می برد و جلوه زیبایی به آن می بخشد. در نتیجه، نیازی به استفاده از آثار هنری یا راه‌های دیگری برای طراحی دیوار پشت تلویزیون در این سبک طراحی نخواهید داشت.

 

طراحی-دیوار-پشت-تلویزیون  

استفاده از دیوار آجری برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

برای استفاده از دیوار آجری گزینه‌های بسیار متنوعی برای شما وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند بافت خود دیوار آجری باشد و از مصالح ساختمانی زیبا و پرکاربرد استفاده می‌کنند، اما بعضی دیگر از افراد ترجیح می‌دهند از طرح دیوار آجری به‌عنوان یک پوشش تزیینی روی دیوارهای کاذب یا دیوارهای داخلی ساختمان استفاده کنند. با توجه به این که آجر واقعی نیاز به نصب حرفه ای دارد، کاغذ دیواری طرح آجری چیزی است که می توانید در مدت زمان کوتاهی خودتان انجام دهید. و انتخاب کاغذ دیواری آجری به دیوار پشت تلویزیون شما جذابیت طبیعی می بخشد… الگوی استفاده از آجر دکوراتیو سفید یا آجر نمای سفید که دارای رنگ‌های دیگری هم می‌باشد گزینه ای ساده اما دوست داشتنی برای تزئین این فضا است به هیج وجه خسته کننده نیستند و در صورت استفاده از آن ها برای طراحی نمای داخلی ساختمان، زود خسته و دل زده نمی‌شوید. از آنجایی که رنگ روشن باعث می شود اتاق بازتر احساس شود، این ایده طراحی با آجر سفید برای آپارتمان ها یا اتاق های نشیمن کوچک ایده آل است و در عین حال جذابیت طبیعی اتاق را نیز حفظ می کند.

   

طراحی-دیوار-دکووا

طراحی با استفاده از پنل های ام دی اف

اگر به این فکر می کنید که چگونه دیوار تلویزیون خود را تزیین کنید در حالی که سعی می کنید با سبک دکوراسیون خود مطابقت داشته باشد، پانل های چوبی راه حل خوبی برای شما است. استفاده از تخته های چوبی برای تزئین دیوار، حسی دنج ایجاد می کند که به خوبی با سبک های مختلف هماهنگ می شود.

 

طراحی-تلویزیون-دکووا

طراحی دیوار تلویزیون با ام دی اف

استفاده از نور برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

در این مدل طراحی می توانید دیوار تلویزیون را روشن تر کنید از ریسه ها ، لوسترهای دیوارکوب و حتی چراغ های رشته ای می توان برای روشن کردن دیوار با رنگ های ملایم تر استفاده کرد. این امر منطقی است، به خصوص زمانی که با نور آبی شدید موجود در اکثر تلویزیون های LCD مقایسه شود. همچنین به محیط گرمی که می خواهید ایجاد کنید کمک می کند.

 

طراحی-دیوار-دشت-تلویزیون-دکووا

tv-wall-decor

 

اگر نمی خواهید صفحه تلویزیون شما در زمانی که از آن استفاده نمی کنید قابل مشاهده باشد، سعی کنید آن را در کابینت دیواری قرار دهید. اگر تلویزیون را داخل کابینت قرار دهید، نمی‌توانید آن را ببینید مگر اینکه درب کابینت را باز کنید. هنگامی که کابینت بسته می شود، کابینت شبیه یک آینه است،.   این طرح برای یک فضای نشیمن زیبا مناسب است و اگر می‌خواهید تلویزیون تماشا کنید اما نمی‌خواهید صفحه سیاه اولین چیزی باشد که هنگام بیدار شدن از خواب می‌بینید، می‌توانید از این تکنیک در اتاق خواب استفاده کنید.  

 

سوالات متداول

۱ـ تلویزیون شما چقدر باید آویزان شود؟

حقیقت این است که هر چه تلویزیون را بالاتر بیاورید، تصویر به طور فزاینده ای تحریف می شود. از آنجایی که صفحه نمایش از فاصله بیشتری به چشمان شما نزدیک می شود، پیکسل ها بزرگتر هستند و فضای بیشتری بین آنها وجود دارد و در نتیجه ظاهری مه آلود ایجاد می کند. توصیه متخصصان برای آویزان کردن تلویزیون این است که وقتی روی مبل می نشینید، آن را در زاویه رو به روی چشم قرار دهید، حدود 9 تا 10 فوت دورتر.

 ۲ـ آیا قرار دادن تلویزیون در وسط اتاق ضروری است؟

نه، لازم نیست. فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید، مانند فاصله تلویزیون تا پریز، محل قرارگیری کاناپه و میز قهوه و غیره.  

 

برای مشاهده و خرید انواع میز تلویزیون جدید و با کیفیت در سایت دکووا به قسمت میز تلویزیون وارد شوید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *