پایه

راهنمای انتخاب کمد لباس

راهنمای انتخاب کمد لباس

با انتخاب یک کمد لباس مناسب، علاوه بر اینکه می توانید برای سازماندهی صحیح لباس هایتان، از فضای موجود بهترین استفاده را بکنید به زیبایی و استایل اتاقتان نیز کمک کرده اید.

با وجود تنوع بالای کمد لباس‌ها و قابلیت‌های مختلفی که در بازار موجود است، انتخاب کمد لباس مناسب چالش‌برانگیز است.

در این مقاله مجموعه دکووا با بهترین راهنمای انتخاب کمد لباس همراه شما می باشد .

 

اندازه گیری فضای مورد نظر

فضایی که برای قراردادن کمد لباس خود در نظر گرفتید را بصورت دقیق اندازه گیری کنید: عمق، فضای کف، ارتفاع سقف را بصورت کامل یادداشت کنید.

ابعادی را مد نظر داشته باشید که حرکت آزادانه در اتاق را تحت تاثیر قرار ندهد یا جلوی ورود نور را نگیرد.

 

برای استفاده حداکثری از فضای موجود کمد را بصورت سفارشی تهیه کنید.

 

اگر برای عرض کمد مشکل کمبود جا دارید کمدی با ارتفاع بالا انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای استفاده داشته باشید.

 

نوع نیاز استفاده کننده

با توجه به اینکه فضای مورد نظر را تعیین کردید نوع نیاز مصرف کننده مهم ترین عامل برای انتخاب نوع کمد است.

 

جنسیت و سن و سبک پوشش استفاده کننده بسیار مهم است، برای مثال اگر آقا هستید و بیشتر رسمی پوش، بخش آویز لباس بیشترین استفاده را برایتان دارد ولی اگر اسپرت می پوشید کشو و قفسه بیشتر برایتان مناسب است.

 

اگر خانم هستید و لوازم زیر و زیورآلاتتان بسیار است، کشوی بیشتر خیالتان را راحت می کند.

 

اگر در اتاق خوابتان آینه قدی ندارید و یا فضای اتاقتان نقلی است روی کمدتان آینه تعبیه کنید.

 

 راهنمای انتخاب کمد لباس

راهنمای انتخاب کمد لباس

تمامی این مثال ها برای این جهت است که در صورت سفارشی سازی به تمامی جزئیات توجه کنید. در مجموعه دکووا نیز امکان سفارشی سازی کمد ریلی دقیقا مطابق سلیقه شما امکان پذیر است. و برای مشاهده مدل های بیشتری که در وبسایت درج نشده اند می توانید با شماره 09359456470 تماس بگیرید و برای دریافت تصاویر یا مراجعه حضوری هماهنگ شوید.

سبک طراحی کمد لباس

سبک کمد لباس باید با سلیقه شما و باقی وسایل دکوراسیون داخلی اتاق خوابتان هماهنگ باشد. نمی توانید برای یک اتاق خواب کوچک با طراحی مدرن یک کمد کلاسیک تهیه کنید و یا بالعکس.

توجه به سبک می‌تواند به زیبایی و ظاهر شیک اتاق خواب بی افزاید و احساس رضایتمندی برای شما به ارمغان آورد.

 

کیفیت کمد لباس

اهمیت کیفیت مواد مورد استفاده در ساخت کمد لباس برایتان مشخص است. کمدهای لباس معمولاً از چوب، فلز، پلاستیک و MDF و ملامینه ساخته می‌شوند. هرکدام از این مواد دارای ویژگی‌ها و مزایا و معایب خاص خود هستند. به طور مثال، کمدهای از چوب با کیفیت بالا مانند چوب سنگین (مانگو، گردو، سن، ارزان و …) عموماً دارای طول عمر واستحکام بالا هستند، اما می‌توانند هزینه‌های بالایی داشته باشند.

 

علاوه بر جنس خود کمد لباس، کیفیت مواد اتصال و یراق آلات و زنجیرهای دروازه‌ها و کشوها نیز شرط مهمی است از این جهت به تمامی اقلام خرید خود دقت کنید.

قابلیت تنظیم و تغییر کمد لباس

برخی از کمدهای لباس که قابلیت تنظیم و تغییر دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

 

از جمله قابلیت تنظیم ارتفاع قفسه‌ها و جابجایی قسمت‌های داخلی را دارند که به شما امکان می‌دهد فضای داخلی را براساس نیازهای خود تنظیم کنید. همچنین، کمد لباس‌هایی که قابلیت تغییر در طرح و نمای خارجی دارند، می‌توانند با گذر زمان و تغییر سلیقه شما هماهنگ شوند.

 

کمد ریلی نیز با توجه به طرح های مدرن و استفاده راحت امروزه بسیار مورد توجه خریداران قرار می گیرد و در مجموعه دکووا تنوع بسیاری از نوع کمد لباس ریلی موجود است.

 

راهنمای انتخاب کمد لباس

راهنمای انتخاب کمد لباس

نظافت و مراقبت از کمد لباس

کمد لباسی که به راحتی قابل تمیز کردن است و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه‌ای نداشته باشد، انتخاب خوبی است. مثلاً کمد لباس‌هایی با قفسه‌های قابل تمیز کردن، پوشش‌های ضد آب یا پوشش‌های قابل تعویض برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل کمد، چقدر می تواند کمک کننده باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *