خرید مستقیم از تولیدکننده

سفارش تلفنی 09359456470

Search

وبلاگ

دکوراسیون

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

ترکیب رنگ در دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین بخش های قوانین دیزاین است.بر اساس راهنمای انتخاب رنگ مبلمان و تجربه های مختلف یکسری قوانین رنگ وضع شده اند که طبق آن می توانید براحتی رنگ دیوار، کف، کابینت، مبلمان و سایر لوازم منزل را انتخاب کنید.

 

این قوانین فرعیات زیادی دارد که ما در اینجا به یکسری توضیحات کلی اشاره می کنیم تا زمان خرید از لوازم چوبی دکووا در انتخاب رنگ تردید زیادی به خود راه ندهید.

 

انتخاب رنگ قهوه ای برای مبلمان

 

در ابتدا راجع به کلاسیک ترین رنگ مبلمان صحبت کنیم یعنی “مبلمان قهوه ای”!

همه می دانیم که از ابتدا و قبل از شروع مبلمان مدرن و سبک های جدید، مبلمان و غالب لوازم منزل از چوب تهیه می شد، از این جهت رنگ قهوه ای که از چوب جامد و تیره مانند گردو، چوب ساج، چوب رز و چوب ماهون ساخته می شده را همچنان به عنوان رنگ کلاسیک لوزام چوبی می شناسیم.

 

امروزه نیز با وجود اینکه به جز چوب خالص، متریال متفاوت دیگری همچون ام دی اف، ملامینه، فایبرگلاس و .. وارد صنعت تولید شدند، اما همچنان روکش های طرح چوب بسیار مرسوم هستند.

درمحصولات دکووا نیز تنوع رنگ بندی قهوه ای را در روکش های mdf داریم.

 

 

 چرا رنگ قهوه ای انتخاب درستی برای دکوراسیون است؟

در یک جمله می توان گفت در دکوراسیون داخلی رنگ قهوه ای همیشه جاودان خواهد بود. از این جهت هم، دکووا در بین محصولات خود سه روکش از شش روکش اصلی خود را به رنگ های فندقی ، لیون روشن (گردویی) و کلیاف تیره اختصاص داده است که همگی از خانواده قهوه ای هستند.

 

رنگ های قهوه ای رنگ اعتماد و گرماست و نه تنها با سایر رنگ های خنثی و رنگ های خاکی، مانند سیاه، کرم، سفید، و سبز زیتونی به خوبی جفت می شود، بلکه باعث تعادل رنگ های روشن تر نیز می شود.

 

رنگ‌هایی مانند سبز ، آبی روشن، قرمز زنگ‌ زده همگی با قهوه‌ای هم‌خوانی دارند زیرا اغلب در طبیعت با هم دیده می‌شوند. بنابراین اگر در منزل خود از این ترکیب رنگ ها استفاده کرده باشید با خیال راحت می توانید دست روی توناژ رنگ قهوه ای بگذارید.

 

اگر می‌خواهید رنگ قهوه‌ای را به خانه‌تان اضافه کنید ولی خیلی غالب نباشد، یک وسیله قهوه‌ای مانند جاکفشی،دراور، کمد، آینه کنسول کافی است.

 

ترکیب رنگ‌های روشن از خانواده‌های کرم و سفید و طوسی با قهوه ای را بسیار توصیه میکنیم چون به علت تضاد رنگی بالایی که با هم دارند کونتراست جذابی ایجاد می کنند و حس گرما و خانگی بودن را به این رنگ ها اضافه میکند. (از همین قانون برای تولیدات خود نیز استفاده می کنیم و رنگ های سفید خود را با یک کادر قهوه ای زیباتر می کنیم)

 

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

 

 

 

مزایای انتخاب رنگ قهوه ای در دکوراسیون

  • ریشه ای سنتی در مورد رنگ قهوه ای وجود دارد، این رنگ رنگ نجیب و باکلاسی است. قهوه ای رنگی گرم و خاکی، رنگی بسیار دنج و کلاسیک است و از آنجایی که رنگ زمین است، می تواند به ما احساس زمینی بودن ، ثبات و امنیت بدهد.
  • اگر بچه دارید، می‌دانید که این موجودات دوست داشتنی همیشه در حال کثیف کاری هستند، لوازم قهوه به راحتی می‌تواند اثر انگشت‌های ریز و کثیف آن ها را بطور موقت بپوشاند.
  • علاوه بر همه موارد از آنجایی که قهوه‌ای یک رنگ کلاسیک و اصلی است، به این زودی از مد نمی‌افتد و همین مساله باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود!

 

انتخاب رنگ سفید در مبلمان

مبلمان و لوازم سفید مانند رنگ مشکی گزینه های رنگی بسیار متنوعی را در اختیار شما قرار می دهد بدون اینکه نگران نتیجه انتخاب خود باشید. و از این جهت که رنگی سبکی است هیچ موقع نگران اینکه فضای خود را سنگین کرده اید نخواهید شد.

خوشبختانه رنگ سفید به تازگی بسیار مرسوم شده است زیرا سبک مینیمالیسم امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

 

  • اگر در دکوراسیون منزل خود از سبز روشن، بنفش، آبی یا حتی قرمز استفاده کرده اید، انتخاب ترکیب سفید بهترین است و به هیچ وجه شک نکنید.
  • اگر فضای سنتی تر با رنگ هایی خاکی، مریم گلی یا آجری دارید، باز هم با ایجاد کنتراست تصویر زیبا و آرامش بخشی را می سازد و حس خسته کنندگی را از محیط می گیرد.

 

با این حال، بسیاری از افراد  هنوز از رنگ سفید ترس دارند. آنها می ترسند که رنگ ملایم و خسته کننده باشد و اعتقاد دارند برای هیچ اتاقی به جز حمام مناسب نیست. زیرا فکر می کنند رنگ سفید راحت تر کثیف می شود و هرگز به اندازه مبلمان یا اثاثیه داخلی تیره تمیز به نظر نمی رسند.

 

اگر شما نیز چنین فکر می کنید رنگ سفید محصولات دکووا به راحتی قابلیت پاکسازی دارد و به هیچ عنوان به مرور زمان دچار رنگ پذیری نمی شود.

 

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

 

با وجود تمام مخالفین رنگ روشن در دکوراسیون بسیاری به پتانسیل واقعی آن پی برنده اند و  کل اتاق خواب، اتاق نشیمن و آشپزخانه خود را به رنگ سفید تزئین می کنند و طیف وسیعی از رنگ های مختلف را در آن گنجانده اند.  اما فراموش نکنید، انتخاب دیوارهای سفید یا مبلمان سفید به این معنی نیست که همه چیز باید سفید باشد. رنگ سفید را به عنوان یک بوم خالی کامل برای خلاقیت در نظر بگیرید.

 

محسنات انتخاب رنگ سفید در دکوراسیون

  • فضا را بزرگتر و دلبازتر می کند! به نظر شما چرا اکثر حمام ها و یا اتاق های بسیار کوچک با رنگ سفید دیزاین می شوند؟ رنگ سفید با انعکاس نور بیشتر فضای اتاق را جادارتر می کنند.
  • احساس تمیزی و تازگی می دهد. رنگ‌های تیره، می‌توانند بسیار زمستانی و رنگ های پاستیلی، بیش از حد تابستانی به نظر برسند، اما رنگ سفید آنقدر متنوع است که می‌تواند برای خنک کردن شما در تابستان و القای گرما در زمستان ایده‌آل باشد.
  • سفید یک رنگ استاندارد است که می توانید آن را در هر جایی پیدا کنید لوازم سفید را برای مدت طولانی نگه می دارید زیرا به راحتی قابلیت تنوع را داراست.

 

مزایای انتخاب رنگ طوسی در مبلمان

  • تطبیق پذیری رنگ طوسی خاکستری به قدری است که برای اکثر رنگ ها یک همراه عالی است. از سایه‌های مدیترانه‌ای آفتابی و رنگ‌های سردتر گرفته تا حتی رنگ‌های خنثی کلاسیک… با هر رنگی چفت می شود معجزه می کند.
  • کارشناس برند کراس واتر می‌گوید: “طوسی خاکستری یک رنگ ایده‌آل است زیرا بسیاری از سبک‌ها و گرایش‌های داخلی را تقویت می‌کند. نتیجه ترکیب آن با سایر رنگ ها بسیار متنوع است. طوسی خاکستری را بسته به رنگ های زیرین و عمق رنگ آن، می توان تقریباً با هر رنگ دیگری همراه کرد.”
  • ریچارد طراح می گوید: “به همان اندازه که خاکستری همه کاره است، مهم است که هنگام ترکیب آن با رنگ دیگری توناژ آن را در نظر بگیرید.”برای مثال خاکستری های سرد به بهترین شکل با رنگ های سردتر مانند آبی، سبز و بنفش روشن ترکیب می شوند، در حالی که خاکستری های گرم مکمل قرمز، نارنجی و زرد هستند.
  • برای طرفداران دکوراسیون تک رنگ، سایه های مختلف طوسی خاکستری را در کنار سفید و سیاه ترکیب کنید تا جذابیت بی نظیر بصری را تجربه کنید
  • رنگ طوسی جزو معدود رنگ هایی است که با توناژ های مختلف خود می تواند بهترین جلوه ها را در دنیای دکوراسیون ایجاد کند.

 

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

  • طراحان دکوراسیون اعتقاد دارند که مشکی رنگی است با کنتراست بسیار بالا و می تواند با غالب رنگ ها ست شود و ترکیب ایده آلی ایجاد کند.
  • مشکی رنگی است عالی برای برجسته کردن اجزای کلیدی در ترکیب بندی ها و جلا دادن به دکوراسیون منزل یا محل کار شما
  • مشکی رنگ بسیار لوکس و مجللی است. هالر (طراح دکوراسیون برجسته) می‌گوید: «مشکی، زمانی که به درستی استفاده شود، می‌تواند زرق و برق، پیچیدگی و منحصر بفرد بودن را بطور بی نقصی انتقال دهد.
    ا

۱ نظر در “راهنمای انتخاب رنگ مبلمان

  1. When I initially left a comment I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I recieve four emails with the exact same comment. Perhaps there is a means you can remove me from that service? Kudos!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های جدید

اینستاگرام ما

از اینستاگرام ما دیدن کنید

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

ستون کناری
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
شروع به تایپ کردن برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید.

نمایشگاه دکووا

تهران، یافت آباد شرقی، جنب خاک باز جدید، پلاک 97